Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.08.2009 16:47 - Почивка
Автор: kanareika Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1736 Коментари: 2 Гласове:
4





Отново на село.С миризмата на млада зеленина, прясно разкопана пръст и цъфнали билки.Спокойствие и тишина.Стоя на спирката и гледам некролозите на стълба.С всеки изминал ден хората остават по-малко.А си бях тук преди едва месец.Отишли са си завинаги много мои познати.Прадядото на един приятел.Бащата на далечен роднина.Приятел на баща ми...Гледам некролозите - олющени вече от пролетни дъждове,с размазани снимки...Гледам ги и си мисля за Градище - там са гробищата, с червеникава, глинеста почва, под която почиват толкова хора...Там почива и дядо Петьо - комшията,който доживя да ме види войник, но не можа да дочака благодарност от сина си.Там е и баба Вана - тя, която ме учеше да ходя,но не можа да ме научи да се пазя от лошите хора.Там почива и Ванчо - внукът на другият комшия - дядо Ванчо, който ме научи да разчитам следи(горски беше) - беше по-голям от мен,смътно си го спомням....Там лежат един до друг дядо и татко...Помня, като боядисвах оградата около гробовете...Бронзът блестеше някак странно празнично, а мен ме душеха сълзи, като гледах купчините пръст, наоколо боровата гора миришеше на дъжд и смола, а в очите си усещах неприятното парене на сдържаните сълзи.

Дойдох да почина тук.Дано някога се присъединя към роднините си, към старите приятели, които останаха завинаги деца и не успяха да пораснат.Дано ме чака още дядо поп Иван, който ме научи на мъдростите си, от който узнах тайните на билките....Дано да успея да си почина....
Ако ли не - надявам се поне червеникавата пръст на Градището да ме завие ласкаво някой ден...Знам - след мен ще остане болка, но това е съдбата на човека.Дано оставя някой Стоян или Атанас след мене,който да дойде да боядиса оградата на гробовете ни с бронзова боя...Там където ще почиваме тримата - аз, баща ми и дядо ми.

Това е старичко.


Тагове:   гробище,


Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. dorichela - тъжно но все пак хубаво. . . . Един ден ...
12.08.2009 16:51
тъжно но все пак хубаво.... Един ден всички ще се срещнем в отвъдното...
цитирай
2. kanareika - :)
12.08.2009 16:59
Че къде ще ходим? :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kanareika
Категория: Лични дневници
Прочетен: 91472
Постинги: 36
Коментари: 67
Гласове: 135
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930